Det här med bilder och grafisk design, upphovsrätt och regler kan för många kännas sannerligen förvirrande. Den som driver ett företag, eller är ansvarig för ett företags grafiska profil har ett stort ansvar för det är ofta just den grafiska profilen som etsar sig fast i kundernas minne. Som konsument känner man igen sina favoritprodukter med ögat i mycket större utsträckning än med intellektet, man letar efter färger, former och möjligen ett varumärke, men sällan efter en slogan eller en innehållsförteckning (därmed inte sagt att dessa saker inte är viktiga). I kampen om att behålla kunder som redan känner till ens vara/tjänst så är det otroligt viktigt att ha en slagkraftig, lätt igenkänningsbar grafisk profil.
Ta hjälp av en reklambyrå
Hur skapar man en slagkraftig grafisk profil då? Är man själv inte utbildad illustratör eller grafiker så är det allra smartaste att anlita en erfaren reklambyrå. Reklambyråer vet hur man ska arbeta för att snabbt få fram en hållbar grafisk profil och en bra reklambyrå utgår alltid från ditt företags allmänna profil. Den grafiska profilen måste baseras på det som ska säljas och det vet en reklambyrå väl om.
Uppdatera den gamla grafiken
Du kanske redan har en grafisk profil, men känner att den behöver uppdateras utan att bli något helt oigenkänningsbart och därmed riskera att tappa kunder - återigen är det en erfaren reklambyrå med grafik som specialitet du behöver.
Tross.se är just en sådan reklambyrå och ett mycket bra val när du behöver grafiskt material, såväl splitternytt som gammalt, modifierat.
Andra inlägg
- Bra sajter med fria bilder
- Satsa på en bra actionkamera
- Visa bilder och film från datorn i din tv
- Vad är Creative Commons?
- Cykel innebär frihet
- Vad är en vektoriserad bild?
- Fota alla vackra blommor
- Hur hittar man bilder på vilda djur?
- Gillar du att fotografera?
- Reklamfilm, sociala medier eller annonser i tidning?